Pages

19 June 2013

Kami Musnahkan Negeri Arab Untuk Buat jadi kan hak kami

Seorang jeneral bersara tentera Israel memberitahu Radio Tentera Israel pada hari lahir ke-100  bahawa tentera Israel memusnahkan dan mengusir beratus-ratus penduduk kampung-kampung Arab untuk penubuhan negara Israel pada tahun 1948, dan menambah bahawa "dia berasa baik tentang itu."

"Saya boleh tidur dengan nyenyak", Yitzhak Pondak, memberitahu Israel Army Radio [Galei Tzahal] minggu lepas, "jika tidak, bilangan orang-orang Arab di Israel akan menjadi satu juta lebih daripada bilangan mereka kini".

jaffa 

Pondak mengetuai Platun # 53 Brigade Givati​​, dan berkhidmat sebagai duta Israel di Tanzania.

"Di bawah arahan saya, tentera memusnahkan kampung-kampung Arab", beliau berkata, "Kami melakukan apa yang kita perlu lakukan, jika tidak, bilangan orang Arab kini akan menjadi satu juta lebih".

Menjawab soalan mengenai kuliah dia memberikan kepada tentera Israel, Pondak berkata "Israel masih menghadapi bahaya yang sama ia dihadapi apabila ia telah dicipta pada tahun 1948", dan menambah, "Sekiranya orang-orang Yahudi gagal untuk melawan dengan cara yang sama mereka berjuang ketika itu, negeri kami akan berada dalam bahaya sebenar".

Beliau juga mendakwa bahawa peperangan harus berlaku sekarang, "orang-orang Yahudi akan dapat berkorban dengan cara yang sama yang mereka lakukan pada tahun 1948", menurut jeneral tersebut.

"Perang menyatukan barisan orang-orang Yahudi", katanya, "selepas perang, orang-orang Yahudi menjadi berpuak-puak dan berpecah belah".

Beliau juga berkata bahawa dia memohon maaf atas kematian 145 tentera Israel di bawah pimpinan beliau sepanjang perkhidmatan beliau, dan menambah bahawa "jika askar tersebut hidup kembali kepada kehidupan sekarang, dan menyaksikan bahagian semasa dalam masyarakat Yahudi Israel, mereka akan berlari kembali ke kubur masing-masing ".

Pondak juga pernah berkhidmat sebagai Komander Tentera Israel di Semenanjung Gaza pada awal tahun tujuh puluhan abad lalu. Beliau berkata bahawa bekas Perdana Menteri Israel, Ariel Sharon, mendapat kredit  untuk "menghentikan keganasan Arab pada tahun 1971 adalah tidak logik".

"Sharon adalah keras tanpa sebab," katanya,

"Sharon pernah memberitahu jeneral kanan tentera bahawa dia akan memberikan satu botol Champaign kepada setiap askar yang membunuh seorang pejuang musuh, dan akan memberikan soda kepada setiap askar yang menangkap musuh yang cedera"

No comments:

Post a Comment