Seperti kebanyakan strategi mengenai pendapatan, kepelbagaian adalah penting. Cuba gabungan kaedah-kaedah ini untuk memaksimumkan potensi (tanpa membuat laman web anda penuh dengan ad). Bermain-main dengan susun atur anda, jika ia fleksibel, untuk memberikan iklan yang berbeza pendedahan yang lebih atau kurang (jangan biarkan mereka membayangi kandungan anda). Menguji pelbagai rangkaian. Pastikan anda telah dibayar dengan tepat dan tepat pada masanya. Memantau prestasi anda dan jika anda tidak berpuas hati dengan perkhidmatan atau keputusan, cuba syarikat lain.
1. PPC Ads (Pay Per Click)
Google Adsense adalah pilihan yang paling popular dan digunakan secara meluas. Mereka berkhidmat iklan kontekstual (imej atau teks) berdasarkan kandungan anda, dan membayar apabila seseorang klik pada iklan. Berapa banyak yang anda buat pada Adsense bergantung kepada beberapa perkara. Pertama, kata kunci / "keyword tag" , jadi jika anda menulis mengenai topik yang mempunyai kata kunci nilai tinggi, maka setiap klik akan bernilai lebih banyak daripada topik yang lain dengan kata kunci yang bernilai rendah (kata kunci yang mempunyai tawaran benar-benar rendah). Juga, orang-orang yang datang ke laman web anda daripada enjin carian lebih cenderung untuk klik pada iklan ini daripada orang-orang yang pelawat berulang. Ia tidak masuk akal maka untuk menyebarkan iklan Adsense anda untuk menyediakan akses mudah untuk pelawat carian.Pilihan PPC lain termasuk Bidvertiser dan AdToll.
2. CPM Ads (Cost Per Thousand)
Tidak seperti iklan PPC, iklan CPM membayar setiap "impression". Pengunjung tidak perlu berbuat apa-apadan anda akan dibayar. Anda hanya perlu untuk menayangkan iklan kepada mereka. Kelemahan CPM adalah bayaran teramat rendah. Kadar boleh pergi serendah $ 0.10 per seribu pengunjung. Tetapi ia masih merupakan pilihan yang baik untuk digunakan bersama-sama dengan iklan CPC. Iklan CPM boleh diletakkan di dalam ruang yang kurang menonjol manakala iklan CPC harus mempunyai kedudukan yang lebih baik.CPM / CPC iklan termasuk AdBrite dan ValueClick Media.
3. CPA / Affiliate Ads (Cost Per Action)
Iklan CPA membayar setiap pembelian/ daftar ahli. Penonton tidak hanya perlu klik pada mereka, tetapi mereka benar-benar perlu melakukan sesuatu, sama ada mendaftar / mendaftar atau membuat pembelian. Tidak menghairankan,bayaran untuk iklan ini tinggi. Walau bagaimanapun, mungkin pelawat anda akan klik pada iklan dan melakukan tindakan yang diingini akan banyak bergantung kepada bagaimana relevan iklan adalah untuk kandungan anda.Rangkaian yang menawarkan Commission Junction, Adfish, and Amazon Associates.
4. Text Links
Text Links bekerja dengan cara yang sama seperti di atas. Anda mengetepikan ruang pada halaman anda dan link teks akan mula muncul apabila mereka dibeli. Anda perlu menghantar laman khusus ke dalam inventori, jadi masukkan halaman yang paling popular (laman web, halaman kategori, dan perkara-perkara yang sangat popular). Kadar harga berdasarkan kepada PR anda, yang mempunyai kaitan dengan berapa banyak laman web lain link ke halaman anda. Jika anda selalu dikaitkan dan disebut, pautan teks mungkin menguntungkan untuk laman anda.contoh syarikat Text Links adalah Link Worth, TNX.net, and Text-Link-Ads.
No comments:
Post a Comment