Pages

23 June 2013

Aliens: Bahagian 2 (Final)

SETI, Search for Extraterrestrial Intelligence, adalah kumpulan ahli astronomi profesional dan amatur yang memantau ruang angkasa dengan harapan memungut beberapa isyarat dari tamadun yang lain yakni UFO. Ia adalah kerja yang membosankan, ruang angkasa adalah tempat yang cukup besar, dan mereka tidak begitu popular setakat ini.

Tetapi mungkin ia telah berlaku? Pada bulan Ogos tahun 1977 Dr Jerry Ehman pekerja
Big Ear Radio Telescope di Ohio State University , beliau mendapati anomali pelik dalam cetakan komputer. Walaupun ruang yang boleh menjadi tempat yang bising, bacaan ini tidak sepadan dengan mana-mana fenomena yang diketahui. Ia kelihatan seperti isyarat bijak, dan Ehman menandakan perkataan "Wow!" Sebelah bacaan di atas kertas komputer.

Peristiwa ini telah dikenali sebagai Wow! Signal. Adakah ia satu percubaan komunikasi dari beberapa dunia luar yang lain, dan kita boleh mempertimbangkan Wow itu! Isyarat sebagai bukti hubungan asing? isyarat itu tidak pernah mucul lagi walaupun pemasangan teleskop di buat secara besar-besaran. Mungkin kita terlepas peluang untuk berhubung, dan ia tidak mungkin berlaku lagi untuk beribu-ribu tahun akan datang.




Bukti yang lain adalah kewujudan Area 51, salah satu daripada kem tentera yang paling rahsia di dunia. Kerajaan Amerika Syarikat enggan mengakui kewujudan Area 51 sehingga tahun 1995, tetapi ia telah kekal di bawah keselamatan yang kuat untuk menghalang sesiapa sahaja yang mungkin cukup berani untuk menyeberangi garisan kem tersebut.

Namun, selama bertahun-tahun peminat UFO telah membuat perjalanan ke bukit di sekitarnya untuk melihat apa yang mereka percaya iaitu bangkai pesawat UFO. Sama ada mereka mempunyai mayat makhluk asing, atau hanya tempat ujikaji ketenteraan, ramai saksi mengatakan ada perkara-perkara yang menakjubkan dan pelik du ruang udara kawasan 51.

 






Pada tahun 1989 seorang lelaki bernama Bob Lazar datang ke hadapan dengan cerita yang hebat untuk dimaklumkan kepada awam. Dalam satu wawancara televisyen, Lazar berkata dia bertugas di Area 51 dengan kelulusan rahsia, tetapi juga telah melihat dan juga memasuki kapal angkasa makhluk asing yang telah terhempas dalam hangar. Beliau juga menerangkan bagaimana beliau telah diberi taklimat tentang hubungan makhluk asing dengan manusia selama bertahun-tahun, dan juga asal usul mereka.

Bagi sesetengah peminat UFO, penerangan Lazar membuka rahsia operasi di Area 51. tidak semua percaya dengan kenyataan nya. Walaupun tiada siapa yang boleh membuktikan apa yang dia telah berkata adalah salah, ada yang cuba untuk melemahkan kredibiliti Lazar secara umum, dan sebahagian besar mereka berjaya.

Jika Lazar bercakap benar, terdapat beberapa perkara yang menakjubkan berlaku di Area 51 dan pemasangan sekitarnya. Tetapi adakah ini cukup untuk mempertimbangkan bukti? Ia bergantung kepada siapa dan apa yang anda percaya.



Banyak lagi kenyataan. bukti-bukti bergambar, video tersebar di Internet tentang kewujudan UFO yang menjadi tand tanya sehingga kini.


No comments:

Post a Comment