Pages

22 June 2013

Aliens: Bahagian 1

UFO'sBanyak kemungkinan, dan ia mungkin aneh kepada anda, tetapi ia adalah satu teori yang dipegang oleh ramai orang. Malah, satu kajian 2012 oleh National Geographic membuat kesimpulan bahawa 36% rakyat Amerika percaya UFO telah melawat planet kita. Itu lebih daripada satu pertiga daripada orang awam. Memandangkan imej liar lawatan ruang angkasa dan perjalanan ruang Hollywood telah datang dengan lebih daripada empat puluh tahun yang lalu, ia tidak hairanlah begitu ramai di antara kita rindu akan rakan-rakan di luar sistem solar kita. . Ada yang mengatakan bukti-bukti yang telah di sekeliling kita untuk beribu-ribu tahun lama nya.
Terdapat banyak kejadian aneh sepanjang sejarah yang menunjukkan kewujudan kemungkinan pelawat dari planet lain.  Tetapi adakah mereka bukti bahawa orang asing yang benar-benar melawat Bumi? Berikut adalah tanda-tanda beberapa yang mengatakan kemungkinan mereka benar-benar ada!




Ia adalah satu kepercayaan popular bahawa orang asing telah melawat planet kecil kita untuk masa yang sangat lama, sejak berzaman. Bunyi yang menarik, tetapi ada apa-apa bukti untuk ini?

Sesetengah penyelidik menunjukkan struktur yang luar biasa seperti piramid Mesir dan berkata mereka mencadangkan campur tangan daripada kuasa ghaib. Piramid dibina dengan matematik tepat mengenai kedua-dua seni bina dan penjajaran astrologi . Piramid Agung sahaja dibina lebih dua juta blok purata beberapa tan setiap satu, dengan beberapa sebagai berat lapan puluh tan. Bagaimana boleh satu tamadun yang tidak lagi mempunyai roda menguruskan untuk menarik dan meletakkan blok-blok yang besar dengan tepat?

Lines Nazca di Amerika Selatan adalah satu lagi contoh orang purba melakukan perkara-perkara yang membuat anda menggaru kepala anda. Ini adalah
geoglyphs besar dicipta oleh orang-orang Nazca Peru, mungkin lebih daripada 1,500 tahun yang lalu. Mereka mengambil bentuk monyet, labah-labah, cicak dan burung antara lain. Dengan skala yang besar, dan nampaknya dibuat untuk dilihat dari atas. Malah, mereka begitu besar dan tidak mungkin  mereka tidak dapat dibezakan dari tanah, dan hanya boleh dihayati dari udara atau gunung berdekatan. Bagaimana mereka membina mereka, dan apa tujuannya?

Dari struktur purba, untuk lukisan era Renaissance, ia msutahil. Walau bagaimanapun, sentiasa ada kontroversi, dan penjelasan kepada setia apa yang berlaku.





pada musim panas tahun 1947, berhampiran Roswell, New Mexico, seorang lelaki bernama Mack Brazel menemui bangkai pelik di ladang di mana dia bekerja sebagai penyelia. Beliau memberitahu sheriff tempatan, yang kemudiannya memaklumkan kepada Tentera Udara Roswell. Pada 8 Julai tajuk akhbar kini menjadi berita utama dan muka depan Roswell Daily Record, yang menyatakan bahawa Tentera Darat telah menangkap piring terbang.

Sejak hari itu, peristiwa-peristiwa yang berlaku berhampiran Roswell telah diselubungi kontroversi. Laporan awal piring terhempas telah datang dari RAAF sendiri, tetapi Tentera Udara tidak lama lagi menafikan kenyataan itu, mendakwa apa yang telah dijumpai sebenarnya belon cuaca terhempas.

Pada tahun-tahun yang diikuti saksi tampil ke hadapan, beberapa mengatakan mereka telah melihat dan juga menyentuh serpihan dari kemalangan itu, dan bahawa ia tidak seperti apa-apa bahan yang mereka telah pernah wujud di bumi.

Kerajaa US menyatakan  bahawa apa yang orang awam telah dilihat hanyalah satu belon altitud tinggi, projek rahsia yang kini kita tahu telah dipanggil Mogul Projek. Tujuan nya untuk mengintip Soviet, pada dasarnya, dengan mengesan ujian senjata nuklear mereka. Ia adalah untuk kepentingan tentera pada masa itu untuk menjaga projek rahsia.

Tetapi hal ini disangkal oleh beberapa penyelidik UFO, yang mendakwa terdapat terlalu banyak saksi yang boleh dipercayai untuk mempercayai cerita versi kerajaan.


 


 
Pada bulan September tahun 1961 pasangan Betty dan Barney Hill telah diculik dari lebuh raya New Hampshire di belakang perjalanan dari Niagara Falls. Kes ini menandakan permulaan penculikan UFO yang didakwa berterusan hingga ke hari ini. Banyak kes-kes ini berkongsi khusus sama seperti yang dinyatakan di dalam penculikan Hill.

 Mereka tidak ingat pertemuan, dan hanya apabila diletakkan di bawah hipnosis barulah mereka dapat menceritakan kejadian tersebut. Walaupun dipukau, mereka menceritakan diambil ke dalam kapal angkasa dan menjalani pemeriksaan fizikal dan ujian di tangan makhluk asing.


Adakah ia satu kebetulan yang begitu ramai orang akan melaporkan pengalaman yang sama seperti Hills?  Lain-lain mengatakan ia adalah munasabah bahawa kes Hills menandakan permulaan tempoh kajian manusia oleh bangsa asing.

Adakah kesaksian Hill dipercayai, dan jika demikian ia dikira sebagai bukti lawatan makhluk asing?


Sambungan di Bahagian 2

No comments:

Post a Comment